Campbase counter

Alles zum Spiel Bad Company 2 sowie unseren damit verbundenen Servern
---
All about the game Bad Company 2 as well our related game servers
User avatar
spawney
Private First Class
Private First Class
Posts: 18
Joined: Tue Jun 27, 2017
Favorite Server: BC2 Vietnam
Has thanked: 2 times
France

Networker

Contributor

Membership

23 Apr 2020, 15:54

I propose the idea of putting an anti campbase kills.
the biggest problem on BFBC2 vietnam is the camp on base with tank / sniper and also sometimes with the chopper. This totally unbalances the game because they do not play for flags or fun but only for their K / D ratio and it's their teammates who pay the consequences.
On some maps like Operation Hastings the anti spawnrape protects them (if someone kills the camper he will be killed for spawnrape and will not be able to kill him a 2nd time if he does not want to be kicked for 60 minutes) so the guy in his base wouldn't be bothered during the whole game.

Putting a limit of kills in their base will counter all these camps in base.


My Bad !
Image
Steam
Youtube
User avatar
spawney
Private First Class
Private First Class
Posts: 18
Joined: Tue Jun 27, 2017
Favorite Server: BC2 Vietnam
Has thanked: 2 times
France

Networker

Contributor

Membership

23 Apr 2020, 15:59

If the idea is right for you, we will have to discuss about the maximum number of kills possible in the base.
The number should not be too low so that they can defend themselves when they spawn on base.
But the number should not be too high either because some campers make that 10kills during the whole game


My Bad !
Image
Steam
Youtube
User avatar
[RC]Hunter
Site Admin
Sergeant
Sergeant
Posts: 2377
Joined: Fri Apr 04, 2008
Location: Hue City
Favorite Server: All of them
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times
Germany

Networker

Contributor

Membership

=]RC[= Hunter’s avatar
Loading…

27 May 2020, 07:59

Too bad nobody else catches this topic as it seems ...

The more I think about the more I am in trouble which kill counter would be right to measure a "base camping". Especially if one team got into the situation of missing any flags on the field and the only spawn point is their base.


=]RC[= Hunter
skill is not an unlock ... see ya on the battlefields

Image * Image * Image * Image
User avatar
PopelGott
Donator
Donator
Private
Private
Posts: 1
Joined: Thu Jun 11, 2020
Favorite Server: BC2 Vietnam
Germany

Honors

Contributor

15 Jun 2020, 13:11

Hi Leute :wave:

Ja, früher war´s schöna.

Gestern war Euer Server leer/kurzdown und ich war auf "dem" anderen .... (Empire).
Ich war ,glob ich , mit über 20 zu 2 K/D unterwegs.
Imma Schimpfe ich würde in unserer Base campen. Ich war imma außerhalb... aba in Nähe unserer HB unterwegs.
Immer wenn ich vorwärts bin ... war ich gegen 1-2 Panzas und 2-3 RPGs und z.T. dem Heli ALLEINE.

Nee, wat wurde ich geschimpft .... hab aber och keine Lust beim Base einnehmen nach 5-6 sec. BOOOooooOOOOOMMMMM

Panza down ... Popel down ... und wida von vorne .... :clap:

"Früher" auf den 1000 Ticket Servern gab´s dat och .... aba da hat sich durch die laaaangen RundenLängen immer wieder Battles ergeben.
Die Spieler haben irgendwann gemerkt, der kann Panzern und kennt die Wege IN die Basen ... folgen wir ihm ,geben ihn Geleitschutz.
Hab jetzt Jahre kein BFBC2 gespielt (BF1 + BF5) und mich vor Wochen gewundert das es hier noch aktive Server gibt.
Schnell gemerkt das der Skill-Level der Spieler hier sehr sehr stark ist. Wenn ein Team nur einen Spieler mit dieser Skill-Stärke mehr hat
als das andere Team, dann ist die Runde schon Unbalanced.

Meine Meinung / Gefühl / Erfahrung. :smile2:

Wenn man auf Hardcore gehen würde .... würden die Skills wieder a bisserl neu gefordert.
Hab früha nur HC .... 1000 Tickets ... muss ja nicht ... 300 mit wenig Spielern is ja auch schon schön lange.
Die Standard Config der Server "früher" war sicher nicht für so HOHE SKILL-Level konzipiert , denke ich.

Gott zum Gruße
Eua Popel :smile2:


BANZAAA
Post Reply